2012-06-06(Wed)

生徒の体験報告~Justine~

こんにちは、Justineです。もちろんこれはイングリッシュネームで、日本人です。
僕はC&Cで二ヶ月半TOEFULコースで勉強しました。

僕は今回の留学はとても成功だったと思っています。英語の実力はすごく上達し、友達もたくさん作ることができたからです。
僕の場合、約二ヶ月でスピーキングの実力が上達しました。それには3つの要因があると思います。

まず第一に、日本人の友達をあまり作らなかったので、あまり日本語を話しませんでした。
これが僕のスピーキング力が他の生徒より速く上達した理由だと思います。
母国語をしゃべらないということはとても大変なことだと思いますが、スピーキング力を伸ばすにはベストな方法だと思います。
あ、忘れていましたが僕は見た目が韓国人に似ているため、生徒があまり日本語で話しかけてきませんでした。

次に、僕の先生はとても厳しかったですが、授業はとてもよく、それぞれの生徒に合った授業をしようとしてくれるので、ビギナーの人でも問題はないと思います。
イネスという先生がいたのですが、彼女はライティングの先生でした。正直彼女はとても厳しくライティングの宿題をいっぱい出されました。それはとても大変でしたが最終的にそれが役に立ったと思います。
彼女が僕のライティング力を上達させてくれました。おかげでベストライターの賞をもらうこともできました。ありがとうイネス!

3つ目に、これが一番の要因だと思うのですが、僕がC&Cについた初日、ある人に会いました。ジェイムスです。
すぐ友達になって、いつも一緒にいてたくさん話しました。毎晩彼と話したことが、僕のスピーキング力を速く上達させたと思います。それに友達のおかげで自然におしゃべりになることもできました。ベストスピーカーの賞ももらうことができました。ジェイムスに感謝します!

手短に言えば、僕の留学は最高で授業もとても意味のあるものでした。旅行にもたくさん行きいろんな経験ができました。マネージャーやヘルパーの方々はとても親切で、ただ勉強に集中することができました。
ありがとうございました。



Hello, I'm Justine.
Of course, this is my English name. I'm Japanese.
I stayed in CNC for two and half months. I took TOEFL classes in my last month.
I think my stay was really successful because I improved my English skills a lot. In addition, I met many good friends and tutors.
In my case, I improved my speaking skill for almost two months. There are three factors which let me improve my skills.

First of all, I didn't make a lot of Japanese friends. As a result, I did not speak in Japanese as much as I want. Actually, I spoke Japanese many times but I think it was still few times. That is the way - I think- my speaking skill improved faster than any other skills. I know it is difficult for almost all people not to speak their mother language but I consider it as the best way to improve speaking skill faster. ah...... I almost forgot , in my case , my looks is similar to Korean so many students didn't talk to me in Japanese.

Second, my tutors were really strict, but their classes were really meaningful and they tried to make their classes appropriate for each student so there is no difficulty to have classes even for beginners. I had this tutor named Ines. She was my writing tutor and to tell you honestly, she was so strict. I got a lot of writing homework from her. It was really a hard time for me. But in the end it paid off. Ines has made my writing skill better, if not, the best. Thank you Ines. Because of you, I got the Best Writer Award.

Third, I think this is the biggest factor among my experiences. My first day in CNC , I met a man, his name is James, and I became his friend. We were together every time and we talked a lot. Having conversation every night made my speaking skill improved faster and faster. In addition , I could be really spontaneous and talkative.Because of the help of my friend, I even became the Best Speaker. I am really grateful to my best friend James.

In short, my stay was so great and the classes were meaningful. I went to trips many times so i experienced a lot. The managers and helpers were really kind so I cold just concentrate on studying.

Thanks!




안녕하세요~저는 Justine이라고 합니다, 저는 일본인이구요~
저는 C&C에서 2달 반동안 연수를 했습니다. 저는 토플과정을 공부하였습니다
제 생각에는 저의 C&C연수를 성공적이라고 생각합니다, 왜냐하면 저의 영어 실력이 정말 많이 늘었기 때문입니다. 그리고 저는 많은 친구들을 만들 수가 있었습니다.
저는 2달반만에 영어 실력을 많이 올릴 수 있었던 이유가 따로 있었습니다.
첫 번째는, 저는 일부로 일본인 친구들을 만들지 않았습니다. 저는 되도록면 일본어를 사용하지 않으려고 노력을 하였습니다, 그래서 저의 스피킹스킬은 다른것에 비해 가장 많이 늘었던 것 같습니다. 저도 자기언어를 놔두고 영어로 의사소통을 한다는게 얼마나 어려운 것이지 알고 있지만. 이 방법많이 스피킹실력을 가장 많이 늘릴 수 있는 방법이라고 생각합니다. 그리고 저는 한국인처럼 생겨서 많은 한국사람들이 저한테 한국말로 말을 건적도 많이 있었조^^;
두 번째는 저의 튜터들은 정말로 엄하게 가르첬습니다. 그러나 그들의 수업들은 정말로 뜻깊었고, 튜터들은 항상 열심히 이해하기 쉽도록 가르쳐서, 학생들이 영어를 배우는 데 있어서 어려움이 없었습니다, 비록 초보자라 할지라도요, 저는 Ines라는 튜터가 있었는데, 그는 정말 라이팅을 잘 가르치고, 엄하게 가르칩니다. 저는 항상 많은 라이팅 숙제를 해야 했었습니다. 이건 정말 저에게 힘든 시간이었조.. 그러나 이건 정말 저에게 많은 도움이 되었습니다. ines는 정말 저에게 많은 도움이 되었고, 아직까지 고마움을 느끼고 있습니다. 저는 마지막에 베스트라이터 상을 받게 되었는데 이건 모두 Ines 덕분이지요^^
세 번째는, 제 생각에 이것이 제 영어 실력을 올릴 수 있었던 가장큰 요인중 하나라고 생각하는데요, 제 C&C 에서의 첫 번째날 튜터 James를 만나게 되었고 그는 저의 친구가 되었습니다. 우리는 항상 같이 다녔고, 매일 많은 얘기를 나누었습니다. 그와 나누는 대화를 통해서 저의 영어 실력은 하루가 다르게 향상이 되었습니다. 그리고, 저는 자연스럽게 말이 많아 젔지요, 모든게 저의 친구인 James 덕분입니다. 그리고 결국에는 베스트스피커 상도 받았답니다^^, 정말 James 에게 고마움을 표현하고 싶습니다.
짧게 말해서, 저의 C&C생활은 정말 좋았고, 모든 수업들이 뜻깊었습니다. C&C에 계시는 매니저들과, 스탭분들은 정말로 친절하였고, 저는 공부에만 집중할 수 있도록 많은 도움이 되었습니다.
감사합니다^^






大家好,我是justin,当然,这是我的英语名字,我是日本人。我在CNC学习托福两个半月。我想我在CNC的学习是很有效地,我的英语进步了非常多,而且认识了很多好的朋友和老师。我想我英语进步的原因有三点:
第一,我没有跟很多日本人在一起,因为我不想说日语。事实上有时我是说日语的,但是时间很短。我想我的口语水平是提高最多的。对很多人来说,不说母语很难,但是这是提升口语最好的方式。啊,我几乎忘记了,我看上去像日本人,所以很多人没有用日语和我说话。
第二,我的老师非常严格,课堂很充实。他们根据不同学生的水平来上课,就算是初学者也不觉得英语课很难。我有个老师叫Ines,她是我的写作老师。她告诉我她很严格,所以我每天都有很多英语作业。这对我来说是很难得。但是困难的工作总会得到应有的回报。我的写作水平提高了很多。谢谢Ines,因为你,我得到了最佳写作奖。
第三也是最重要的因素,我来到CNC的第一天遇到了一个人,叫james。我成为了他的朋友,我们每天都在一起聊天,每天的对话让我的英语口语提高了非常多。另外,我不知不觉中变得非常健谈。这些都是因为朋友的帮助,让我获得了最佳口语奖。我非常感谢他。
简言之,我这次的培训 和英语课都非常有意义。我出去旅游了很多次,体验了很多以前没体验过的。CNC的经理们也帮助了我很多,让我能够认真学习。
谢谢。

trackback url


Use trackback on this entry.

trackback

Post a comment

Only the blog author may view the comment.

Comments

プロフィール

CNC

Author:CNC
FC2ブログへようこそ!

最新記事
最新コメント
最新トラックバック
月別アーカイブ
カテゴリ
検索フォーム
RSSリンクの表示
リンク
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

QRコード
QR