2013-07-29(Mon)

生徒さんの留学感想文~MISCHA(TOEIC-O)~

3ヶ月間お世話になりました。TOEICで実績があると聞いてC&Cを選び、本当に満足しています。
日本で数回TOEICを受けたことがありますが、ここへ来て今までの勉強と全く違うことに初めて気付きました。リスニングについてですがPart2に関しては毎日繰り返し問題を解くことで問題のパターンがわかるようになりました。更に、選択肢に対して、何の問題だったらこの答えが適用できるのか、まで考えられるようになりました。Part3,4に関しては、これまでは聞こえた単語があれば、その選択肢を安易に選んでいました。先生のJaynの指導により、選択肢を追うよりもまず会話をしっかり聞く、内容を覚えるという訓練を受け、今では会話全体の流れや細かい情報やセンテンス1つ1つを聞き取れるようになりました。Part5,6に関しては、日々Odetteからのドリルと文法のレクチャーを受けました。彼女は、何を覚えることが必要かを常に的確に指導してくれました。彼女の指導はいつも厳しいように思えましたが、常に温かく、気分の浮き沈みの激しい私の性格もよくくみとってもらい、とても支えになりました。
教科書は、ハッカーズという韓国語で書かれた本を使用していました。最初は不公平だと思いましたが結果的には私にとって正解だったと思います。私はC&Cに入校したとき715点のスコアをもっていて、文法を一通りわかっているつもりでした。なのでハッカーズを見ても何を教えたいのか、わかるところがたくさんありました。ただ全てではありませんでした。そこが私の弱点だということに気付けたのは、韓国語がわからず英語の例文が理解できないからだと思います。TOEICで高得点をとりたいなら、ハッカーズを隅々まで理解するというOdetteの指導は私にとって厳しくも大変役に立つものになりました。今まで勘で選んでいたPart5の問題はぐっと減り、なぜこの解答なのかを説明できるまでになりました。
私の目標は900点以上のスコアをとることで、結果的にレベルテストでは860点までしかとることができませんでした。しかし、私の中で特にリーディングに対する自信がつき、日本でのオフィシャルテストを早く受けたい気持ちがたかまっています。自信をつけてくれたのはC&Cでの生活があったからこそです。
イロイロ市は物価も安く、治安も予想してたよりはるかに良いです。普段は勉強に集中できる環境が整っており、休日は旅行に行くのにも便利な場所にあると思います。C&Cは充実した英語学習生活を送るのにとても適した場所だと思います。


I’ve stayed in C&C for 3 months. I heard that C&C is famous for TOEIC and I decided to study in C&C. I’m satisfied with my decision.
I’ve taken an official TOEIC exam in Japan several times, but I noticed that my study method is different from C&C TOEIC lecture. As for Listening, regarding Part2, I practiced to answer everyday repeatedly. As a result, I could understand the patterns of questions. In addition, I can analyze whether the answer is appropriate for the question. As for Part3 and 4, before I came here, I easily chose the answer which has word which I heard from the speaker without considering the story of conversation. My Listening teacher is Jayn, she trains me to listen to conversation carefully and memorize the story of conversation rightly. As a result, I can understand not only the story of conversation but also minor information. As for Part 5 and 6, Ms.Odette gives me drill and lecture every day. She always teach me what I need to memorize. Her guidance looks severe, but it is very helpful to me.
My text books are “Hackers TOEIC” which are written in Korean. At first, I thought it was unfair, but it is better for me. When I came to C&C, I had score 715 in TOEIC. I was confident in grammar, so I understood what Hackers teach us when I read it. But it’s not everything. I noticed my weak point because I couldn’t understand some English sentences in Hackers. Ms.Odette guidance is “If you want high score in TOEIC, memorize all tips throughout Hackers”. It is severe but helpful to me. Before, I chose an answer randomly in part 5, but now I can explain why it is correct or wrong.
Regrettably, I got score only 860 in TOEIC of C&C’s level test even though my goal is over 900. But I have confidence in reading part so I want to take official TOEIC exam in Japan as soon as possible. My C&C life made me confident.
Iloilo city is safer than I expected and price is lower. C&C is located in good environment to study and also convenient location for trip. C&C is the best place to study English!!


저는 3개월동안 C&C에서 머물렀습니다. 제가 C&C어학원이TOEIC이 유명하다는 소식을 듣고 C&C에서 공부하기로 결정했습니다. 저는 제 결정에 만족하고 있습니다.저는 일본에서 몇번 TOEIC공식 시험을 봤었습니다. 하지만 전 제 공부 방법은 C&C 어학원 TOEIC강의와 다르다는것을 느꼈습니다.
리스닝에서 Part2 에 관해서는 매일 반복 문제를 푸는것은 연습을 했습니다. 그 결과로 저는 질문의 패턴을 이해할수 있었습니다.게다가 질문에 어떤 대답에 적합한지 분석할수 있습니다. Park3,4 에 관해서는 저가 여기에 오기 전에는 저는 대화의 이야기를 고려하지 않고 스피커에서 들리는 단어를 가지고 답을 쉽게 선택 했습니다. 저의 리스팅 튜터는 Jane입니다.그녀는 항상 대화의 이야기를 기억하고 주의깊게 대화를 듣을수있게 저를 훈련을 시켰습니다.그 결과로 지금은 지금은 대화의 내용뿐만아니라 사소한 정보도 들을수 있게되었습니다.Part5,6 에 관해서는 날마다 오뎃 에게 강의와 연습을 받았습니다.그녀는 무엇을 기억해야되는지항상 가르쳐주었습니다. 그녀의 지도는 가혹했지만, 그것은 나에게 매우 도움이 되었습니다.
저의 토익 책은 한국어로 된 해커스 TOEIC 입니다. 처음에 저는 그책은 저에게 불공평 하다고 생각했지만, 그책은 저에게 좋은 책이였습니다. 제가 C&C에 왔을때, 저는 TOEIC 점수가 715점 이었고, 문법에 대해 자신감을 가졌습니다.그래서 해커스 TOEIC 을 봐도 해커스가 우리에게 가르칠수 있는 것을 이해했습니다. 하지만 제 생각이 틀렸었습니다. 저는 해커의 일부 영어 문장을 이해하지 못했습니다. 저의 약점을 발견한 오뎃은 “TOEIC에서 고득점을 원한다면, 해커스에 걸쳐 모든 팁을 기억해야된다” 라고 했습니다. 그것은 가혹했지만, 저에게 많은 도움이 되었습니다. 전에 저는 Part5에서는 무작위로 답을 선택했습니다. 하지만 지금은 그게 왜 잘못됬는지 설명할수 있습니다.
C&C 레벨테스트 토익시험에서 860점을 얻었지만,제 목표는 TOEIC900점 이상의 점수를 얻는것이었습니다. 저는 리딩 파트에 자신감을 가지고 있었으므로 가능한함 빨리 일본에서 공식 토익 시험 치기를 원하고 있습니다. 저는 C&C어학원에서 자신감을 가지게 되었다고 확신합니다.
일로일로 도시는 제가 예상한 것보다 안전하고 물가도 저렴했습니다.C&C는 공부하기에 좋은 환경을 가지고 있고, 여행을 가는데도 편리한 위치에 있습니다. C&C어학원은 영어를 공부하는데 최고의 장소입니다.


我在C&C呆了3个月,我听说C&C以TOEIC而闻名,所以我决定来这里学习。现在我很满意我之前所做的决定。
我之前在日本有参加过几次正式的TOEIC考试,但是我意识到我的学习方法跟C&C的教学有很大差别。就拿听力第二部分来说吧,我坚持每天重复练习。结果是,我可以理解问题的提问结构了。甚至,我能够判断问题的提问是否合理。至于第三和第四部分,在我来之前,我很容易会选我所听到的内容作为答案,而不去关心对话的内容和整体故事。我的听力老师是Jayn,她训练我认真仔细的听对话内容,并且记住所有的对话。结果,我不仅可以理解对话的整体内容,而且还可以从对话中获得其他有益的信息。至于第五和第六部分,Odette 每天都会给我课程和操练。她总是告诉我哪些是需要记下来的。她的指导看似严格,对我却很有帮助。
我的课本是是韩国人编写的“Hackers TOEIC”。刚开始,我觉得很不公平,但是对我却更有帮助。当我来到C&C时,我拿到了715分的成绩,我对语法很有信心。所以我能够理解这本教材所说的。但是这不意味着全部。我意识到我的弱点,因为我不能听清楚课本里面的一些句子。Ms.Odette的指导原则是:如果你想取得高分,那么就要记住该课本里面所有的小提示。虽然很严格,却对我很有帮助。之前,我都是随意选择第五部分的答案,但是现在我可以解释出答案对错的原因了。
遗憾的是, 在学校的月考中我只拿到了860分,虽然我的目标分数是900.但是在阅读部分我有信心,所有我想尽快回日本参加正式的考试。C&C的生活让我的人生更加有自信。
怡朗市比我想象中要安全,消费水平也低。C&C坐落于一个很好的环境内。对于学习和旅行都很方便。C&C是一个非常适合学习英语的地方。

trackback url


Use trackback on this entry.

trackback

Post a comment

Only the blog author may view the comment.

Comments

プロフィール

CNC

Author:CNC
FC2ブログへようこそ!

最新記事
最新コメント
最新トラックバック
月別アーカイブ
カテゴリ
検索フォーム
RSSリンクの表示
リンク
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

QRコード
QR