2012-01-03(Tue)

生徒の留学体験~Suzuki Kei~

私のC&Cでの8週間は私の人生で最もすばらしい経験でした。そして、そこで出会った先生達は、世界で最もすばらしい先生達でした。
 私が始めて受けたTOEICのテストは、アメリカへの4ヶ月の留学後にうけた610でした。フィリピンからの帰国後はじめて受けたテストで890、そして3回目のテストでなんとリスニングパーフェクトスコア、960をとることができました。



 初めてC&CでTOEICを教えているOdette先生に会った時、先生に目標の点数を聞かれ、私は800点いけば嬉しいと答えました。 しかし、何回か先生の授業を受けたあとOdette先生は、「けいなら900点は絶対いけるわよ。」と言ってくださいました。
最初は、そんな、2ヶ月くらい集中授業をうけたからといって900点なんていくのかなと半信半疑でしたが、先生は絶対と言って信じてくださいました。そして実際に先生の授業を受けていると、実力が伸びてきているのを感じることが出来ました。いつのまにか私の目標は、もともとの目標から100点も伸びて900点以上になりました。Odette先生はとても力強く、この先生についていけば絶対に目標点数をとれると確信することも出来ました。帰国後も、一回目のテストは890、そして二回目のテストで895しかとれずに落ち込んでいた私をずっと励ましてくれたのもOdette先生です。
信じてくれた先生のお陰であきらめることなく、目標を達成することが出来ました。


 そんなOdette先生から頂いた言葉は「Pay Your Dues」。目標を達成するために努力するという意味です。今では、私の座右の銘になっています。
そして私の励みになったのは先生だけではなく、一緒に学んだ学生とも教えあい、時には闘争心も燃やしお互いに高めあっていくことができました。C&Cの学生には韓国人の方が多いのですが、皆勉強熱心で私自身とても刺激されました。勉強嫌いな私ですが、C&Cでは楽しく学ぶことができました。


他の授業でも、常に教室では笑いが絶えませんでした。私が習っていたのは、発音、語彙、TOEICリーディング、TOEICリスニング、TOEIC文法、TOEICライティング、TOEICスピーキングです。
発音の授業を受け持っていただいたのは、Sam先生。
発音の基礎から分かりやすく教えていただき、私のペースで授業を進めていただいたので身につきました。Sam先生のお陰で、ネイティブの先生に授業を受け持っていただいたとき、けいの発音はVERY GOODと言っていただき、とてもうれしかったです。
最初は、自分の日本人的な発音の仕方がとても嫌で恥ずかしかったのですが、先生と打ち解けていくうちに英語で話すことが楽しくて仕方がなくなりました。



私の語彙の先生はMaja先生。先生はとてもかわいらしい先生で、たのしくおしゃべりをしている間にいつの間にかたった2ヶ月の間に単語の本を丸々一冊覚えてしまいました。単語の解説を分かりやすくしてくれ、聞いたものはするすると頭に入っていって、身につきました。
先生に習った単語は今でも忘れていません。朝、眠そうにしているとお菓子をくれたり、とてもやさしい先生でした。



TOEICリーディング(長文読解)を担当していただいたのはDennis先生。
授業を進めるのが早く、TOEIC長文読解を勉強するのは初めてでしたのでついていくのが大変でした。しかし、すべて終わらせること自体が大変なTOEICテストで、最新のテストではあまり時間が5分以上あり、悠々と見直しをすることができたのは、Part7でのスピードアップが大きな原因だとおもいます。TOEICリスニングで、パーフェクトスコアを取ることができたのは、Odette先生が教えていただいたテクニックのお陰だと思います。

それぞれ、Part1、2、3、4それぞれ攻略法があり、それを心得てテストに挑むと全然スコアが変わりました。授業は実戦形式で、納得するまで何度も聞きました。 TOEIC文法を教えていただいたのもOdette先生です。文法といいますと、Part5です。




Part5をいかに早く解けるか、間違いを無くすか、先生に教えていただき、C&Cを卒業するころには大の苦手だった、文法の項目が大の得意になっていました。学校で習う文法と、TOEIC向けの文法はまた異なるように感じました。先生は、完璧すぎてこわいくらいでした。
Rhoda先生には、TOEICライテイングの他にも、私が将来外資系の企業に就職したいといったので、英語での履歴書・カバーレターの書き方も教えていただきました。
あまり英語で小論文を書くことになれていなかった私に対して優しく教えてくれ、それでもときに厳しく、そのおかげで簡単な小論文ならスラスラ書けるようになり、最初は恐ろしいほど時間がかかっていた宿題も、短時間のうちに終わらせることができるようになりました。 スピーキングの先生はMay先生でした。



先生は常に笑顔が絶えない方で、いつも笑っていました。スピーキングは問題文を聞いてそれに答えるという形式でした。May先生はとても頭の回転が速い方で、的確に私のどこが悪いか指摘し、こうしたらいいのではないか、とアドバイスをくれました。卒業前の授業では、テキストの答えを見てきたの?と先生に言ってもらえるほど上達しました。


 教えていただいたのは以上の先生方ですが、C&Cにはすばらしい先生方がいっぱいいます。そして同じ屋根の下で暮らす学生を含め、この学校自体が家族のようなものです。先生方ともプライベートでとても仲良くしていただきました。皆とてもフレンドリーで楽しい先生方です。
私は友人とフィリピンに行ったのですが、英語でしか喋らないという2人の間で取り決めもあり、英語があまり喋れなかった友人は来た当初は不安でいっぱいだったそうです。しかし、2ヶ月後には英語が上手に喋れるようになりたくさんの友達を作っていました。今でも、C&Cに戻りたいねと2人で話します。帰るときは、2人で大泣きしてしまいました。



 私は本当にOdette先生に感謝しています。目標のスコアをとることで、夢に向かってぐっと近づくことが出来ました。もうひとつ、先生の言葉で心に残っているのがあります。『Aim High』。先生の言葉はとても重みがあり私の心に響きました。
読んでいただいてありがとうございます。少しでもC&Cのよさが伝われば幸いです。




Eight weeks in my C&C were the most wonderful experience in my life. And the teachers who met there were the most wonderful teachers in the world.
My first TOEIC score was 610 after studying for 4months in the United States. After going back from the Philippines, I could take 890 in the first test, and in the third test, I could get 960, in which listening was a perfect score. When I met first Ms. Odette who is teaching TOEIC at the C&C, She asked me my target score, and I answered I am glad if I could get above 800. However, after taking a teacher's lesson several times, Ms. Odette said, "you can absolutely get above 900."
At first, I could not really believe that I could get such a high score by just attending about 2 month intensive lesson, but she said “absolutely” and believed in me. After attending her classes, I could really feel that my ability gradually developed. Without realizing, I had changed the target from first target, 800, to 900 or more. Odette was so powerful that I could feel sure I would achieve my goal if I follow her. It was also her encouraged me when I was down by getting 890 in the first test after going back from the Philippine, and 895 in the second test. Thanks to her, believing me, I could finally make good. “Pay your dues”, that is the words she gave me and it is my motto now. It means trying hard in order to achieve an aim.
And my stimulus was not only great teachers but also students. We could teach each other and sometimes had fighting spirits so that we could develop ourselves mutually. There are many Korean students more than Japanese in the C&C. They study really hard and it stimulated me. Although I usually don’t like to study, I enjoyed studying there very much. Laugh filled every class room. I learned pronunciation, a vocabulary, TOEIC reading, TOEIC listening, TOEIC grammar, a TOEIC writing, and TOEIC speaking.
My teacher of pronunciation was Mr. Sam. He taught me a lot from foundation of pronunciation in understandable way, and I could learn a lot at my pace by osmosis. I was really pleased When I had a native teacher’s class, he said, my pronunciation was VERY GOOD. At first I didn’t like the way of Japanese speaking English and ashamed, but in the course of talking with him, talking in English came to be very pleasant. My teacher of vocabulary was Ms. Maja. She was a very pretty teacher, and while talking happily, and while I enjoyed talking with her, I learned the whole book of vocabulary completely by heart in only two months. Description of the word given by her was intelligible, and what I studied with her went into the head smoothly. Even now, I do not forget the word taught by her. She was very gentle and gave me sweets when I looked like sleepy in the morning. Mr. Dennis was my TOEIC reading teacher (long sentence reading comprehension). It was hard to catch up with his class because he teach very fast and since that was my first time to study TOEIC long sentence reading comprehension . Even making all answers in TOEIC test is difficult itself, however, I could have extra time more than 5 minutes the newest test, so I could read sentences again and make sure. And I know it’s due to speed up in the part 7 section. I think that I could get a perfect score in a TOEIC listening section thanks to Ms. Odette’s techniques. There were strategies in Part1, 2, 3, and 4 sections respectively, and the score was really changed with those strategies in my head. The lesson was practical method, and I heard TOEIC listening CD repeatedly until I was convinced. It is also her who taught me TOEIC grammar. Speaking of grammar, it is Part5. She taught me how solve Part5 quickly and how cut back on mistakes. When I graduated from C&C, My speciality became Part5, although I didn’t like grammar when I enrolled C&C. I thought the grammar learned in school is different from TOEIC-oriented grammar again. I thrilled a little because Ms. Odette was too PERFECT! Since I said that I want to work for foreign company in the future, Ms. Rhoda taught me not only TOEIC writing but also how to write the resume and cover letter in English. She taught gently to me who had seldom got used to writing essays in English, sometimes strict. Thanks to that, it became easy for me to write short essays in English so that I can finish in short time, despite of the fact that I’ve taken loooooooong time to finish homework at first. My teacher of speaking was Ms. May. She’s been always smile, and she’s always been laughing. The style of speaking was that replying those after listening questions. She was really smart teacher and pointed to my bad point right away and gave me advices to do better. In the direction which is always free from a smiling face, the teacher was always laughing. In the lesson before graduation, I am so glad that she said that she thought I peeked at answers in a text book.
Teachers above I mentioned were who taught me in TOEIC classes, however there are many wonderful teachers in C&C. That school itself is like a family including the student who lives under the same roof. I also paled up with teachers in private life. They are friendly and funny teachers. I went the Philippines with my Japanese friend. Due to agreement we made that we don’t speak in Japanese while we were there, she who could rarely speak English was full of uneasiness at the beginning. . However, in two months, she spoke English well, and made many friends. Even now, we talk about the C&C and still say that really want to return there. When we went back to Japan, She and I both cried.
I am truly thankful to Ms. Odette. By taking a target score, I was able to get an opportunity to make my dream come true. One more word, there is her golden saying in my heart. "Aim High." A teacher's words still carry weight and remain in my heart forever.
Thank you for having you read. I am pleased if you could know the merit even if only slightly.




8주동안의 C&C 생활은 내 인생에서 가장 멋진 경험이었다. 그리고 그 곳에서 만난 선생님들은 모두 훌륭한 선생님들이었다.
미국에서 4개월 정도 공부하고 난 후 나의 첫 토익 점수는 610점이었다. 필리핀에서 일본으로 돌아간 후 다시 본 토익 점수는 890점이 되었다. 3번째 시험에서 960점을 받았는데 그 중 듣기는 거의 다 맞았었다. 내가 C&C토익 강사인 Odette을 처음 만났을 때, 그녀는 나에게 목표점수를 달라고 했고 나의 목표는 800점 이상만 맞아도 기분이 좋을 것 같다고 했었다. 그러나 Odette의 강의를 몇 번 들은 후 Odette이 “ You can absolutely get above 900.”라고 말했다.

처음에는 그저 2개월 집중 수업을 한다고 하여 그렇게 높은 점수를 받을 수 있을까 믿을 수 없었지만 그녀는 절대적으로 나를 믿었다. 그녀의 수업을 들은 후 나는 내 능력이 점차적으로 늘고 있다는 느낌을 받았다. 그래서 나는 목표점수를 800점에서 900점으로 조정했다. Odette은 내가 그녀를 잘 따르면 내 목표를 이룰 수 있을 것이라고 강력히 확신했다. 내가 일본에 돌아가서 890점, 895점을 받았을 때 그녀는 나에게 용기를 주었다. 그녀에게 매우 감사한다. 나를 믿어주었고 내가 할 수 있게 만들어주었다. 그녀는 나에게 “Pay your dues”라고 말해주었고, 그것은 지금 나의 좌우명이 되었다. 이것은 열심히 노력하면 목표를 달성할 수 있다는 의미이다.

그리고 훌륭한 교사만이 나에게 자극이 준 것 뿐만 아니라 학생들 또한 나에게 큰 자극을 주었습니다. 서로에게 가르쳐주기도 하고 어떤 때는 싸우기도 하면서 우리의 실력을 쌓기도 했다. C&C에는 많은 일본 학생이 있었는데 한국 학생들은 그 보다 더 많았다. 그들은 정말 열심히 공부했고, 나는 그것에 많은 자극을 받았다. 나는 공부하는 것을 좋아하지 않지만 그곳에서 공부하는 것은 정말 즐거웠다. 강의실은 웃음으로 가득찼습니다. 저는 발음과 단어, 토익 리딩, 리스닝, 토익 문법, 토익 라이팅 그리고 스피킹을 배웠습니다.

나의 발음 선생님은 Sam입니다. 그는 발음의 기초부터 시작해서 내가 이해할 수 있는 방법으로 내 페이스보다 더 빨리 발음을 습득할 수 있게 해주었다. 그래서 네이티브 선생님과 수업을 했을 때 그 선생님이 내 발음이 좋다고 해서 기뻤다. 처음에는 내 일본식 영어가 부끄러워서 말 하는 것을 좋아하지 않았지만 Sam과 영어로 대화할 때는 매우 즐거웠다.
단어 선생님은 Maja였다. 그녀는 아주 예쁜 선생님이었고, 나는 그녀와 행복하게 이야기를 즐길 수 있었다. 두 달 동안 난 책 한 권을 완벽하게 공부했다. 그녀에게 주어진 단어에 대한 설명이 가능했고, 그녀와 공부한 단어들은 자연스럽게 머리에 들어왔다. 지금도 난 그녀와 배웠던 단어들을 기억한다. 그녀는 매우 온화했고, 내가 졸릴 때 나에게 달달한 과자를 주었다.
Dennis는 내 토익 리딩 선생님이었다. 처음 토익 리딩 공부를 시작했는데 그의 수업은 너무 빨라서 내가 따라가기에 너무 힘이 들었다. 이것이 나의 첫 리딩 수업이었다.
토익 시험에서 아무리 어려운 문제라도 5분 정도의 여유시간이 주어진다면 다시 문장을 읽고 답을 확인할 수 있다. 그리고 나는 이것이 Part 7에서 속도를 올릴 수 있는 방법임을 안다. 리스닝에서 완벽한 점수를 받을 수 있었던 것에 대해 오뎃에게 감사한다. Part1,2,3,4의 각각의 전략이 있었고, 이 전략으로 내 토익 점수가 바뀌었다. 내가 확실히 알게 될 때까지 반복 듣기를 한 것은 정말 실용적인 방법이었다. Odette은 나에게 토익 문법을 가르치기도 했었다. 그녀는 나에게 Part5에 있는 문법을 얼마나 빨리 그리고 실수 없이 풀 수 있는 방법을 가르쳐주었다.
C&C에서 졸업할 때 쯤 나는 Part의 전문가가 되어있었다. C&C에 들어올때만 해도 나는 문법을 좋아하지 않았지만 말이다. 내 생각에 학교에서 배운 문법과 토익 문법은 많은 차이가 있다. Odette때문에 나는 전율을 느꼈다.
내가 외국회사에서 일하고 싶다고 말했을 때 Rhoda는 이력서 작성 뿐만 아니라 영어로 편지를 쓰는 방법과 토익 작문하는 방법을 알려주었다. 어떤 때는 엄격하게 영어로 수필을 작성하는 방법을 가르쳤는데 나는 그것에 감사한다. 그 덕분에 나는 짧은 수필정도는 쉽게 쓸 수 있게 되었다. (처음에는 매우 긴 시간이 걸렸었지만 말이다.)
스피킹 선생님은 May였다. 그녀는 항상 웃고 있었다. 그녀의 말하기 스타일은 질문을 들은 후 답변하는 것이었다. 그녀는 정말 똑똑한 선생님이었고 나의 나쁜 부분을 바로 지적해서 더 좋은 답변을 할 수 있게 해주었다. 그녀는 항상 웃는 얼굴로 나를 대했고, 졸업하기 전 나는 그녀와의 수업에서 그녀는 내가 교과서 답변을 본 것과 같이 잘 답변했다고 말해주어 나를 기쁘게 해주었다.
C&C에는 내가 위에서 언급한 선생님 외에 많은 좋은 선생님들이 있습니다. 제가 느꼈던 C&C는 마치 한 가족과 같았습니다.(학생들을 포함해서) 그들은 친절하고 재미있는 선생님들이었습니다. 나는 내 일본 친구와 필리핀을 방문했습니다. 우리는 그곳에 있는 동안 일본어를 말하지 않기로 했습니다. 그녀는 초보의 단계로 시작했지만 두 달의 시간 동안 많이 말하고, 많은 친구들을 사귄 덕에 영어를 잘 할 수 있게 되었습니다. 지금도 우리는 C&C에 대해서 이야기를 하고 정말 그곳으로 돌아가고 싶습니다. 우리가 일본으로 돌아올 때 그녀와 나는 울었습니다.

나눈 Odette에게 정말 감사합니다. 목표점수에 달성할 수 있는 기회를 주었고, 나는 그 꿈을 이뤘습니다. 그녀가 높은 목표를 가지라고 한 말은 아직도 내 가슴속에 간직하고 있습니다.

읽어주셔서 감사합니다. 당신이 약간이라도 제가 말한 것에 대한 가치를 알게 된다면 그걸로도 저는 기쁘게 생각합니다.




在C&C学习的8周是我人生中最美的体验,在这里见到的老师也是世界上最好的老师。
在美国学习托业课4个月后,我第一次托业课成绩是610分。从菲律宾回来后,我在第一科考试中拿到了890分,第三科考试拿到了960分,听力是最完美的成绩。当我第一次在C&C见到教托业课的老师Odette,她问我所期待的分数,我说如果我能拿到800分就很开心了。而在学习了一段时间后,她说,你完全可以拿到900分。
最初,我不敢相信,仅仅学习两个月我就可以拿到这么高的分数,但是她说“绝对可以”,她很相信我。在开始上课后,我真的感觉到我的能力在提高。没有意识到,我已经将目标从最初的800分,提高到了900甚至更多。Odette是很有能力的老师,我相信如果我跟着她就能够到达我的目标。她也经常这么鼓励我,在我从菲律宾回去后,讲拿到了第一科890分,第二课895分的好成绩。谢谢她的信任,是我最终达到目标。“Pay your dues”,这是她给我的,现在已经成了我的座右铭,它意味着努力就可以达到目标。
给我印象最深的不只是老师,还有学生。我们经常互相鼓励,因为我们有共同的目标,去提高我们。在C&C的韩国学生比日本学生要多,他们刻苦的学习激励了我很多。很多时候我不喜欢学习,现在我可以享受学习的快乐,享受充满笑声的教室。我学习发音、词汇、托业课阅读、听力、语法、写作和说话。
我的发音老师是Sam,他教给我很多发音的基础理解方法,我可以提高我的速度,我真的很庆幸我选择了外教课。他说,你的发音太棒了。最初我不喜欢日本人的英语发音,但是通过和他的聊天,我觉得说英语是一件开心的事情。我的词汇老师是Maja,她是一位很可爱的老师,我很享受和她交谈的过程,我在两个月中学完了整本词汇书。她给我描述单词是明智的,只要是她告诉我的单词,我就很难忘记。她非常温柔,如果我早晨很困,她会给我糖。
Dennis是我的托业课阅读老师(好长的阅读理解啊)。我很难跟上他的课,因为他教的太快了。那也是我第一次学习托业课这么长的阅读理解。通常做完所有的托业课题目是很难的,我有超过5分钟的时间去读文章,所以我可以读两遍来确定答案。这是由我第7部分的阅读速度加快了。我认为我在听力部分能获得一个完美的分数是由于Odette的教学方法。Part1有策略、2、3、4部分就有了突破的可能性,我可以反复的挺托业听力的CD,知道弄明白。这也是由于她教我TOEIC语法。
语法课的学习是第五部分。她告诉我怎么迅速而正确的做题。当我从C&C毕业,我最擅长的边长了第五部分。虽然在这之前我最不喜欢语法。我想在学校学习的语法课和托业语法是不同的,我很开心,因为Odette是完美的。自从我说我将来想在跨国公司工作后,Odette不仅仅教我托业课的写作,还有怎样写英文简历和自荐信。我不习惯英文写作,因此她很严格,但是就是因为这样,我现在写英文很容易,而且在很短的时间就可以完成。我的Odette老师,她总是微笑,也总是大小,尤其是在回答完她的问题时。她真的是英明的老师,总是之处我的错误,给我建议,让我做的更好。有个一直喜欢笑的老师是件好事。在毕业之前,她说我是在回答所有课本。我很开心。
上面我提到的是托业课上教我的老师,我想c&c还有更多好老师。这个学校本身就像一个家,所有的学生住在同一个屋檐下。我和老师也有很好的互动,他们是友善而有趣的老师。我和我的日本朋友去菲律宾之前就约定好,在菲律宾我们不说日语,直说英语。她开始对只能讲英语充满了不安。而在这两个月里,她可以很好的用英语交流,而且结识了许多朋友,就算现在我们谈到C&C,还是很想回去。在我们回到日本时都哭了。
我真的很感谢Odette,她让我设定目标,给我翅膀让我梦想成真。因为她说“高目标”,这句对我来说很重的座右铭永远留在我心里。
谢谢你的阅读,哪怕你能明白一点点我的意思,我都很开心。

trackback url


Use trackback on this entry.

trackback

Post a comment

Only the blog author may view the comment.

Comments

プロフィール

CNC

Author:CNC
FC2ブログへようこそ!

最新記事
最新コメント
最新トラックバック
月別アーカイブ
カテゴリ
検索フォーム
RSSリンクの表示
リンク
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

QRコード
QR